Freemasonry

Lama saya berehat dari menulis sekembali dari roadtrip baru-baru ini. Masa seminggu dua ni perlu dimanfaatkan sebaiknya, penat seh. Kebelakangan saya sibuk di ofis, balik-balik terus kepenatan. Awal pagi saya bangun kalau terjaga, saya bersengkang mata sejam dua untuk mengemaskini blog dan meng'google'. Tak sanggup untuk melihat kezaliman Zionis yang berlaku di Gaza hari ni berterusan, sampai satu masa saya berasa berat hati nak buka tv utk tengok berita. Balik-balik berita saudara kita di Palestin dibom dengan sikap Hosni Mubarak, PM Mesir dikatakan masih dengan sikap pro baratnya. Bila orang sebut Yahudi orang sudah arif mengenai kekejamannya, terhadap rakyat palestin, sebaliknya bila disebut Freemason, atau Zionis kefahaman kita agak kurang mendalam mengenainya. Baiklah saya cuba untuk menulis isu palestin in bermula dari awal kewujudan freemason. Saya mula minat mendalaminya bila saya terbaca sebuah buku mengai Illuminati dan Freemason tak lama dulu.

Kata-kata dibawah ini saya ambil dari tulisan seorang dari blog bagi menjelaskan apa yang berkait mengenai gerakan freemason dengan yahudi.

Freemason berasal dari 2 perkataan : Free – Bebas/Merdeka dan Mason – Tukang Batu atau Bangunan. Maka, jika digabungkan dua perkataan ini, ia membawa maksud Juru Bina Bebas. Ia merupakan sebuah organisasi Yahudi Antarabangsa yang bermatlamatkan menghancurkan kesejahteraan manusia, kehidupan politik, ekonomi, dan sosial negara yang ‘dimasukinya’.Selain itu Freemason bertujuan untuk merosakkan semua bangsa dan pemerintahan selain bangsa Yahudi. Antara tujuan awal penubuhan Freemason adalah untuk menyekat pengaruh ajaran Nabi Isa a.s dan menjaga keselamatan bangsa Yahudi.

Freemasonry dicetuskan oleh tentera salib yang pulang ke Eropah dari Jurusalem apabila kalah dalam satu peperangan salib. Sesetengah ulama Islam menegaskan adalah tujuan utama Freemason ialah mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjid Al-Aqsa, kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir dan terus menuju ke Al Madinah di Arab Saudi. Zionisme antara gerakan nasionalisme Yahudi antarabangsa untuk kembali bersatu di Zion, (sebuah bukit di Jerusalem, Palestin) bagi membina negara haram Israel. Kongres pertama Zionis International telah diadakan pada tahun 1897 di Basle Swiss, yang dicetuskan dan dirancang oleh tokoh-tokoh Freemason. Hasil persidangan ini keluarlah 24 protokol rahsia yang dikenali dengan `protocols of the Elders of Zions'.

Protokol Zionis Yahudi ini telah terbongkar apabila seorang wanita Perancis mencuri senaskah buku itu dari seorang pemimpin tertinggi Freemasonary diakhir muktamar rahsia (Jewish Masonic Conspiracy) yang diadakan di Perancis. Dimana diantaranya disebut, cara pemerintahan; sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa Yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum Yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman Yahudi. Protokol seterusnya boleh boleh baca disini. Malas sebenarnya nak hurai, kalau ikut hati nak saja copy and paste. Ia turut menjadi kontreversi hari ini, apabilaHarris Ford menulis dalam bukunya The International Jew mengenai penjajahan Yahudi dalam bangsa Amerika pada masa sama beliau adalah seorang pemodal terbesar yang menyokong kegiatan Zionis.

Kesamaan matlamat Zionisme dan Freemasonry sangatlah masuk akal disebabkan mereka mereka berasal dari nenek moyang yang sama yakni Samiri, yang membuang Taurat Musa A.S dan membina patung sapi betina agar dijadikan alat penyembahan kaum Yahudi. Ajaran Samiri ini merupakan ajaran Kabbalah kuno yang di zaman sekarang masih lagi dipelihara. Kitab yang dipegang mereka adalah kitab iblis bernama Talmud. Matlamat utama untuk membina Haikal Sulaiman dengan cara merampas Baitul Maqdis dan membina Haikal Sulaiman diatasnya, dan sampingan dari itu menyebar fahaman tidak percaya kepada mana-mana agama dan mana-mana tuhan.

Kita disini turut terpercik kesan sampingan Fremasonry apabila rakan-rakan kita di pihak satu lagi tengah terlibat aktif secara langsung dalam aktiviti sekularisma. Dilihat semakin berleluasa dan telah diprodukkan dalam pelbagai bentuk acara, budaya dan diselitkan dalam sistem perundangan kita. Contoh paling lemah Sister In Islam. Agama dan tuhan hanya terbatas kepada keperluan peribadi, kata pendapat kurang ajar meraka. Ini semua dek asuhan Freemasonrylah. Amalan keji seperti ni kelamaan akan mengotori jiwa pemimpin-pemimpin 'peliharaan' Zionis ini lalu dijadikan ia dasar pemerintahan. Pendapat saya mugkin tak tepat, tapi jika tengok pada dasar fahaman ini, ia telahpun lama menyelinap masuk dalam pelbagai organisasi termasuk organisasi berunsur kebangsaan dan kebajikan. Dan Brown, penulis novel "Da Vinci Code" telah mengutarakan beberapa simbol-simbol yang mungkin menandakan kewujudan persatuan Freemasonry.

Menjadi kejutan bagi kita, bila bakal pengganti PM ke-6 kita turut sama dikaitkan dengan prinsip kefreemasonnya, saya pun terkeliru sama ada benar atau tidak Num.Alif.Jim.Ya.Ba seorang anggota korporat kehormat Freemason Malaysia dikatakan sejak 1980an lagi. Kita semua keliru mengenai pendirian mereka mengenai Negara Yahudi. Tidak ada sebarang kecaman atau pendirian mengenai ini secara jelas. Memang diperakukan kebenarannya, Freemasonry pernah menjadi isu di Malaysia suatu ketika dulu apabila seorang calon politik didakwa ditaja atau menjadi ahli Freemason untuk cubaan menguasai hierarki pemerintahan negara kita di sekitar 80an. Menjadi persoalan untuk kita, sudah lamakah ajaran ini bertapak dalam parti yang berasaskan 'bangsa' itu? Walaupun sumber saya ini dipetik dari wikipedia, dan ada berkemungkinan sumber ini masih samar, tapi pada dasarnya saya boleh kata hampir benar, kerana gerakan ini telah tersebar semasa perang salib lagi dan ia digerakkan secara sulit hari ini setelah pengharaman di Bavaria, ditaja dan berselindung di sebalik badan kebajikan seperti Lions Club, Rotary Clubs dan pertubuhan politik yang ada hari ini. Siapa lagi kalau bukan orang seperti mereka itu untuk menganggotai kelab-kelab terkemuka seperti itu. Kebanyakan terdiri dari kalangan pembesar, tokoh2 politik serta MP dan usahawan korporat.

Ahli-ahli biasa dalam kesatuan freemasion ada kemungkinan tidak tahu menahu bahawa mereka sedang menganuti fahaman ini, ia teramat dirahsiakan oleh pemimpin-pemimpin tertinggi yang merupakan ahli Illuminati dalam organisasi seperti itu. Illuminati (berasal dari perkaraan Lucifer (iblis) ini tidak lain hanyalah satu ideologi yang berperintahkan pemerintahan tunggal yang tunduk pada tuhan (kononnya) mereka, iblis. Isunya, sejak ajaran Illuminati yang pada asalnya hanya menumpang dalam gerakan freemason, setelah diharamkan oleh kerajaan Bavaria , kini bukan hanya menumpang bahkan Illuminati telah sepenuhnya menguasai Freemason. Untuk lanjut baca artikel ini, ada kebenaranya.

Adam Weishaupt merupakan pengasas fahaman ini, seorang Freemason, Yahudi Jerman yang berfahaman Zionis. Mana-mana pergi mesti ada hubungkaitnya dengan Yahudi most of time. Kita boleh lihat ketiga2 istilah ni hampir sama matlamat. Bani Israel memang bangsa yang disisihkan Allah kerana menolak kebenaran, walaupun begitu tak boleh buta2 kata mereka bangsa jahat. Nabi-nabi kita dahulu asalnya dari bani israel juga. Walaupun kita hari ini tengok kaum yahudi zionis memang merupakan bangsa yang angkuh dan tak dok perikemanusian, kalau perumpaan kejahatan paling jahat sekali kita kata jahat macam yahudi. Tapi tak semua kaum yahudi yang menyokong Zionisme, mari sama-sama ubah mentaliti kita dari membenci bangsa Yahudi kepada membenci Zionis kerana bukan semua bangsa Yahudi ini perpihak kepada Zionis , hanya sebahagian golongan sesat yang menyembah Lucifer (Iblis). Golongan yang rosak ini yang mendajalkan dunia, menolak semua agama lain di dunia ini.

Saya suatu hari menonton cerita Schindler's List , kisah seorang Warga Poland yang juga anggota Nazi, bernama Oskar Schindler dalam sebuah tragedi paling hitam dalam gambaran kisah Orang Yahudi pada semasa rejim Nazi. Film ini bercerita bagaimana Schindler menyelamatkan 1100 orang Yahudi masa WWW II. .. Sedih sebenarnya tengok bangsa Yahudi yang kena siksa dan di bedil sesuka hati oleh Nazi. Yahudi zaman Hitler dahulu dipakaikan label putih dipergelangan lengan untuk pengecaman. Dibakar hidup2... dan macam2 siksaan dikenakan.

Yahudi Zionis kini telah pun belajar dari sejarah hitam yang menimpa mereka, Israel bangkit semula dari sebuah bangsa yang tertindas dengan pembinaan sebuah negara berdaulat yang bertuhankan syaitan. Bagi amerika dia bukan pengganas walaupun bunuh budak kecik dan orang tina. Tapi Islam terus kena label teroris. Sama macam Malaysia. skrg ni la.. sikit2 nak ISA, teroris.. pelampau.. extrimis... Biar gi lah kalu dia nak gila kuasa... kita duduk cara kita. Namun sama-samalah pakat doa semoga laknatullah Zionis ini lenyap dari mukabumi Allah ini, supaya orang lain nak wat senang pun bekerja, tak serabut. sepertimana hadis nabi di bawah ini,

Sabda Baginda SAW : "Tidak akan berlaku hari kiamat sehingga orang-orang Islam memerangi orang-orang Yahudi.

Kita dijanjikan satu bentuk kemenangan sebelum kiamat nanti. Insyaallah Dengan hadis ini, keyakinan kita kepada kemenangan di Palestin juga bertambah mudah-mudahan. Negara kita punyai dermawan yang ramai tapi belum melahirkan seorang pemimpin yang gedebe seperti Ahmadinejad. Kesnya sama saja dengan Bosnia dulu, cuma dunia kita sedang mengikut telunjuk Amerika yang mengiktiraf pendudukan Yahudi ditanah orang palestin itu sebagai halal termasuk lah 'pondan-pondan' yang ada di Malaysia. Gerakan Islam kita disini jangan berputus-putus menentang ideolgis2 sekularisma dan nasionalis yang sedang cuba memusnahkan bumi pengasingan agama dari kehidupan. Tidakkah itu satu bentuk pengzaliman kepada undang2 yang tuhan ciptakan. Negara kita ini sedang mengalami kerosakan akidah yang teruk dalam tidak kita sedar.

Mari mulakan pemulauan hari ini, elakkan dari beli barangan keperluan yang menyumbang kepada ekonomi Zionis terutama barangan harian, banyak sangat produk2 Israel yang kita dok guna pakai tapi tak diketahui. Sepatutnya kerajaan haramkan saja masuk dari bumi Malaysia ini.. nak buat macamana oleh kerana pemerintah kita hari ini tidak merasakan itu satu tanggungjawab utama. Sumber kita kini sudah banyak bergantung pada mereka, kerana sikap kita lebih banyak 'tak apa' dari mengambil sebarang alternatif. Baru hari ini diwar-warkan kerajaan lebih nampak bersungguh2 menjayakan kempen boikot barangan Israel namun sikap Pak Lah dan luncainya dikatakan tidak seagresif Mahathir dalam melontar teguran kepada barat. Malah tidak serius mana pun untuk membincangkan sebelum ini, Sudah dibuktikan (Harakah - 15 Mei). Kita berkempen untuk boikot tapi penerangan barangan jenama apa tidak diberikan sepatutnya. Mak nab yang dikampung saya mana tak tahu apa barang-barang yang hendak diboikot. Pada saya tak salah keluarkan satu iklan akhbar menyenaraikan barangan itu kalau serius. Apapun halangan untuk menjayakan misi boikot ini, cubalah sedaya upaya beralih beli kepada barangan selain dari syarikat yang menyumbang dana kepada Israel, Denmark dan negara2 musuh Islam yang lain. Apapun saya respek pada PPIM yang menyenaraikan semua produk dan aktif dengan promosi anti-barangan Israel.


Saya pasti akan mengulangi mendengar nasyid ini berulang kali ketika mengenangkan nasib saudara kita di Palestin, Thailand, Midanoa, Message from the fighters of god, naik raaaa dos terus bulu romaku ini...!!!!!!



1 comments:

Mohd Yunus said...

aku sbnrnya masih was-was jugak dlm isu palestin-israel ni. Israel mmg salah dan kejam. tp puncanya siapa?
aku nampak mcm Hamas yg jd punca ...mace mu maki ko debe. kalau keno te, nok saloh hok debe ko, hok maki mulo? :?